علمی-فرهنگی-آموزشی

طبقه بندی موضوعی

در مقررات مربوط به تخلف از ضوابط پوشش در دانشگاه فلوریدا آمده است: در مرتبه اول به دانشجو تذکر شفاهی داده می‌شود اما در مرتبه‌های بعد...

 در پژوهشی که در میان 150 دانشگاه در کشورهای مختلف دنیا انجام شده مشخص شد که اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌ها دارای ضوابط نوع ویژه پوشش متناسب با محیط آموزش هستند. نکته مهم این است که در محیط آموزشی هر جای جهان می‌توانیم موارد مشترکی را جستجو کنیم و آن کیفیت پوشش حرفه‌ای مناسب با محیط آموزشی و وجود دستورالعمل متناسب با آن می‌باشد. در این گزارش نگاهی داریم به ضوابط پوشش در دانشگاه فلوریدای آمریکا.

در مقررات مربوط به پوشش دانشگاه فلوریدا آمده است:

آرایش و پوشش دانشجوی مناسب از ابتدایی‌ترین مسئولیت‌ها و تعهدات دانشجویان و خانواده‌های آنان می‌باشد و هر گونه تغییری در پوشش، فراتر از خط مشی کلی دستورالعمل پوشش مجاز نخواهد بود.

ضوابط پوشش:

- تمام شلوارها و دامن‌هایی که پوشیده می‌شود نباید بیش از حد کوتاه باشند. شلوارها، شلوارک‌ها و دامن‌هایی که حلقه کمربند دارند باید همراه با کمربند استفاده شوند. شلوارهای کشی به استثنای یونیفورم
PE دانشکده‌ها یا یونیفورم ورزشی دانشگاه ایالت فلوریدا قابل قبول نمی‌باشد. شلوارها و شلوارک‌های خاکی رنگ، دامن‌ها و پیراهن‌های زنان باید از رنگی یکدست و یکسان برخوردار باشند. اندازه شلوارک‌ها دامن‌ها و پیراهن‌های زنان نباید کوتاه‌تر از سر زانو باشند.

- جین‌های آبی رنگ باید یک رنگ، یکدست، یکسان و بدون سوراخ و شکافتگی باشند.

- پیراهن زنان (
Polo) تی‌شرت آستین‌دار با رنگ یکدست مجاز می‌باشد.

- پیراهن های زیپ‌دار یا بدون زیپ یکرنگی که بیش از سه اینچ بلندتر از خط کمربند نباشند، قابل قبولند. این امر شامل گرمکن‌ها نیز می‌شود.

- کفش‌های شکیل و ساده یا بدون مدل قابل قبول می‌باشند. تردد با پای برهنه، پوشیدن دمپایی و کفش‌های راحتی، کفش‌های پاشنه میخی یا پاشنه بلند (بلندتر از دو اینچ) یا کفش چرخ‌دار و گیره‌دار مجاز نمی‌باشند.

روزهای معنوی و روحانی:

در روزهای معین شده به عنوان «مناسبت‌های مذهبی» دانشجویان می‌توانند تی‌شرت‌ها یا پیراهن‌هایی که حاوی عبارات و لغات شرم‌آور و زننده نباشند؛ به تن کنند.

برخی اوقات ممکن است گروهی پیراهن‌هایی که آرم دانشگاه ایالت فلوریدا را دارند بفروشند. این پیراهن‌ها با رعایت ضوابط پوشش قابل قبول هستند.

موارد ذیل قابل قبول نمی‌باشند:

- هر نوع پوششی که در بردارنده عبارات زشت یا توهین‌آمیز به مقدسات، وسوسه‌انگیز و ناشایست یا مرتبط با دسته‌ها، احزاب و گرایشاتی که شخص را ترغیب به استفاده از مواد مخدر مشروبات الکلی و یا خشونت کند.

- هر نوع پیراهن کلاه‌دار، کت و ژاکت یا بادگیر.

- هر گونه پوشش سر.

- هر گونه لباس و پوششی با پارگی، لکه، سوراخ و وصله.

- پیراهن‌های زنانه و مردانه پشت باز.

- بلوز یا پیراهن‌های یقه‌ باز.

- هر گونه پوشش بدن‌نما.

- شلوارهای افتاده و آویزان.

- دامن‌های کوتاه یا زیرشلواری.

- شلوار و دامن‌های بدون کمربند (کمربند پاره).

- بازوبند، مچ‌بند، کمربند یا دیگر اقلام با قطعات سنگین آهنی و زنجیر.

- هر نوع کفش چرخدار یا گیره‌دار دمپایی و یا کفش‌های سرپایی یا پاشنه بلند (بلندتر از دو اینچ).

- عینک آفتابی (روی چشم یا بالای سر).

نتایج تخلفات از ضوابط پوشش:

مرتبه اول: شامل تذکر شفاهی به دانشجو می‌باشد. در این شرایط از طرف جامه‌دان دانشگاه «ولی یا پشتیبان» انتخاب می‌شود و طی نامه‌ای مورد تخلف به دانشجو اخطار داده می‌شود.


مرتبه دوم: مکالمه (مشاوره) تلفنی بین استاد و ولی دانشجو یا پشتیبان وی را مشتمل می‌گردد. یک سند کتبی و جوابیه از سوی ولی یا پشتیبان دانشجو ارائه می‌شود و پوشش مناسبی از سوی جامه‌دان دانشگاه یا ولی یا پشتیبان وی برای دانشجو معین خواهد شد.


سومین مرتبه: جلسه‌ای با حضور مدیر و ولی یا پشتیبان دانشجو برگزار می‌شود که به یک تعهد کتبی و امضا ولی یا پشتیبان منجر می‌شود، دانشجو نزول درجه و امتیاز شهروندی دریافت خواهد کرد و یا روش تأدیب دیگری از سوی دانشگاه تعیین می‌گردد.


مرتبه‌های 6-12: همه جزئیات ضابظه پوشش روی معرفی‌نامه ثبت خواهد شد و دانشجو نزد مسئول سطوح رتبه فرستاده شده و از وی خواسته می‌شود که فورا تخلف پوششی خود را اصلاح نماید. اگر دانشجو نتواند خود را اصلاح کند، با ولی یا سرپرست وی تماس گرفته می‌شود تا لباس مناسبی برای او بیاورند. تا آن زمان دانشجو بیرون از کلاس خواهد ماند و برای هر غیبت، نمره صفر دریافت خواهد کرد تا زمانی که بتواند تخلف پوششی را اصلاح کند.
 

 


نظرات  (۲)

بسی عالی بود
مطالب زیبائی کار کرده اید آفرین @};-




۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۴:۳۴ نورالدین عبدالله زاده

سلام دوست عزیم

من به وبت سر زدم و واقعا تبریک می گم از این همه سلیقه ای که به خرج دادی. دوست دارم از این سلیقه ات استفاده کنی و به وب منم سر بزنی ، نظرتو درباره اش بهم بدی و لایک هم بزنی،باعث افتخارم هست که به پیشنهادادت جامه عمل بپوشانم آدرس وبلاگم Download4you.blog.ir هست خوشحال میشم سر بزنی و اگه موردپسند  بود ما رو هم در وبلاگ زیبایت لینک کنی

منتظرت هستم

[قلب][قلب][گل]

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی