علمی-فرهنگی-آموزشی

طبقه بندی موضوعی

نقش حیاط‌ خاکی و طبیعی مدارس در کاهش استرس کودکان

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ق.ظ

بازی‌کردن در حیاط‌های مدارسی که دارای زیستگاه‌های طبیعی و درخت و نه صرفا آسفالت و تجهیزات سرگرمی هستند، استرس کودکان و بی‌توجهی آن‌ها را کاهش می‌دهد.
بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین محیط‌هایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است.
این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.

دانشمندان با مطالعه دانش‌آموزان ابتدایی در نواحی ساخته‌شده و جنگلی، استفاده دانش‌آموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانش‌آموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.
به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آن‌ها می‌گذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکان‌ها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است. حیاط‌های خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگی‌هایی آبی هستند، روابط پشتیبانی‌کننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش می‌دهند.

جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۳
M-R-Y

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی